Category Advanced Joint Health Tablet

Caratomax Untuk Kesihatan Mata dan AJHT Untuk Sakit Lutut Kini Dah Kembali

Salam pembaca,

Produk Shaklee memang sentiasa laris dan hangat di pasaran. Bila terima maklumat dari Shaklee produk sekian-sekian ‘.. is available now‘ berpusu-pusu orang pergi beli, sama ada walk in di branch ataupun order secara online. Lepas 2,3 hari dah out of stock. Kadang-kadang dalam masa satu hari pun dah boleh habis. Memang stress dibuatnya. Pada mereka yang mempunyai sedikit modal boleh lah beli awal untuk pelanggan yang memang setia. Buat peniaga yang tiada modal pula terpaksalah gigit jari sampai stok muncul. Ada sesetengah distributor yang masih baru lagi risau pelanggan lari dan beli dengan orang lain. Dah adat berniaga kenalah terima. Tapi kalau servis dan konsultasi yang kita beri untuk pelanggan tip top, berada dalam kelas AAA mesti dia akan sabar dan tunggu sampai barang ada. 🙂

Alhamdulillah akhirnya dua produk yang dicari oleh ramai pengguna Shaklee telah kembali...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Set Kesihatan Sendi Shaklee Kembalikan Kekuatan Lutut

Salam pembaca,

Kali ni saya nak kongsikan dengan pembaca tentang masalah sakit lutut.. Ada 3 faktor yang boleh menyebabkan masalah sakit lutut.. Yang pertama ialah faktor usia.. Kalau orang tua mengadu sakit lutut adalah perkara biasa yang kita dengar kan.. Ini kerana semakin bertambah usia kita, semakin kurang kekuatan tulang dan sendi.. Tapi sekarang ni ada juga mereka yang berusia lingkungan 30-an ada masalah sakit lutut..

Pernah tak ditegur macam ni :-

‘Eh, muda-muda lagi dah sakit lutut.. itu belum tua lagi tu..’

Haishh…memang terasakan.. Nak pula bila yang tegur tu orang yang dah berusia 50-an tapi masih lagi steady, sihat dan kuat.. Apa yang menyebabkan orang muda mempunyai masalah sakit lutut? Faktor yang ke dua ialah pekerjaan.. Sebagai contoh pekerja gudang yang terpaksa mengangkat barang berat setiap hari.. Atau pekerja hotel yang bekerja di bahagian khidmat pelanggan.. Kadangkala atas tuntutan kerja mereka terpaksa berdiri sepanjang hari..

Akhir sekali faktor yang ke tiga i...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Rawat Sakit Sendi Dan Lutut Dengan Supplemen Shaklee

Salam pembaca,

Pernah tak kita terasa apabila berjalan tulang-tulang di bahagian lutut berlaga dan berbunyi, tidak dapat berdiri dengan lama kerana lenguh lutut, sakit pinggang yang teramat jika duduk terlalu lama serta tidak dapat bongkok dan melutut untuk melakukan tugasan harian? Jika ya, itu adalah sebahagian daripada tanda tulang  semakin rapuh dan berkemungkinan mengidap sakit sendi, dalam bahasa perubatan ialah sakit arthritis.

Sakit arthritis boleh menyebabkan pergerakan harian kita terbatas.. Antara bahagian sendi dalam badan yang sering berlaku ialah di bahagian lutut.. Tempurung lutut kita diselaputi oleh satu cecair iaitu Cecair Synovial.. Cecair ini bertindak sebagai pelincir pada sendi supaya pergerakan adalah lancar..

Punca sakit lutut adalah disebabkan tulang rawan pada lutut semakin menyusut apabila usia semakin meningkat....

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Keistimewaan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee Dengan Ekstrak Boswellia

Salam pembaca,

Jika masih mencari supplement untuk merawat masalah sakit sendi boleh mencuba AJHT Shaklee yang terbukti secara klinikal meningkatkan kesihatan sendi seawal 5 hari penggunaan. Seawal 5 hari? Memang betul, seawal 5 hari boleh terasa perbezaannya. Ini kerana ramuan yang terdapat di dalam AJHT Shaklee adalah berbeza dan istimewa.

Ekstrak Boswellia di dalam AJHT

Salah satu keistimewaan AJHT Shaklee sebagai supplement sakit sendi ialah mengandungi esktrak Boswellia. Kenapa ekstrak Boswellia?

boswellia ajht shaklee

Setiap hidangan AJHT (2 biji) menyediakan 100mg esktrak Boswellia.

Ekstrak Boswellia telah digunakan sejak berkurun zaman dahulu di dalam perubatan Ayurveda untuk merawat masalah sakit sendi seperti osteoarthritis dan arthritis. Komponen asid Boswellia hasil daripada ekstrak Boswellia merupakan komponen utama yang membantu meningkatkan keselesaan pada tulang sendi...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Rawat sakit sendi dengan Advanced Joint Health Tablet Shaklee

Salam pembaca,

Kali ni saya nak berkongsi dengan anda mengenai kesihatan, punca dan rawatan untuk kesihatan sendi. Sendi sebenarnya adalah sinonim dengan kesihatan tulang dan ianya berkait rapat. Di harap entry saya ini dapat memberikan informasi baru untuk pengetahuan bersama.

Kesihatan Sendi

Sendi? Tahukah kita apakah yang yang dimaksudkan sendi. Sebenarnya sendi-sendi membentuk hubungan antara tulang – temulang yang memberi sokongan dan membantu kita bergerak. Ianya terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecair sinovia (bendalir yang melicinkan sendi) yang memberikan keselesaan antara tulang – temulang dan
membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.

tulang rawan

Sakit sendi dan ketidakselesaan

Namun, apabila semakin meningkat usia kita tulang rawan akan menyusut secara semulajadi. Ini di sebabkan tekanan fizikal yang berterusan dan bebaban yang boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan...

Jom Baca Lebih Lanjut.......