Category Tips Diet

Nak Kurus Perlukan Supplemen Atau Tidak

Salam pembaca,

Setiap kali diaju soalan macam nie dalam hati serba salah nak jawab macam mana dengan bakal pengguna. Nak jawab YA, lepas dia cuba tak berjaya salahkan kita pula. Nak jawab TAK macam mana pula dengan testimonial orang yang dah berjaya kurus. Kalau diikutkan memang ada pengguna yang berjaya turunkan berat badan dengan bantuan produk Shaklee. Dan ada juga yang tak berjaya. Agak-agaknya kenapa eh?

Boleh kurus ke kalau makan Shaklee?

Kalau ambil set kurus ni boleh turun berat tak?

Ada tak produk Shaklee yang boleh turunkan berat badan?

set kurus shaklee

Contohnya kisah si A dan si B membeli bahan yang sama untuk buat kek. Kalau diikutkan hasilnya mestilah kek si A dan si B tersebut menjadi, betul tak? Tetapi hanya kek si A yang menjadi dan sedap, manakala kek si B pula tak jadi. Keras pula tu. Bila campak ke dinding, dinding pun retak. (Ok, ini contoh jer.. hehe..)...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Diari Diet Perlu Atau Tidak Untuk Turun Berat Badan

Salam Pembaca,

Bercita-cita nak turunkan berat badan..? Dah ada target apa yang perlu dilakukan..? Makan produk kurus pula tapi tak berkesan..? Atau give up sebab tak pernah berjaya untuk kurus..?

Hehe.. Jangan ingat senang nak turunkan berat badan dalam masa yang singkat..  Turunk 10kg 14 hari.. Wow…!! Kalau tengok iklan produk kurus macam ni menarik sangat.. Tapi sebenarnya ape yang anda hilang..? Cuma hilang berat air dalam badan sebab elak pengambilan kaborhidrat semasa diet.. Yang mana cara macam nie tak bagus.. Dan apa yang jadi lepas berhenti..? Maka jadi lah program diet ‘Yo-Yo’ .. atau Yoyo orrr jerrr.. Hehe… Berat badan pun akan naik semula secara mendadak.. Mungkin akan naik lebih daripada berat yang asal..

Kawal Berat Badan Dengan Diari Diet?

set-kurus-berkesan-shaklee

Gambar sekadar hiasan

Salah satu cara untuk turun berat badan ialah dengan diari diet.. Sediakan satu buku nota kecil untuk dijadikan sebagai diari.. Sebagai permulaan cuba seminggu dahulu....

Jom Baca Lebih Lanjut.......