Slide # 1
 

Category Tips Pengambilan Vitamin

Tips Pengambilan Vitamin Sepanjang Bulan Puasa

Salam pembaca,

Macam mana agaknya nak makan vitamin pada bulan puasa eh? Kalau hari biasa ada waktu sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. Pada kebiasaanya waktu ni lah kita selalu ambil vitamin lepas makan. Tapi kalau masa bulan puasa cuma ada waktu sahur dan berbuka jer. Macam mana tu? Ha, jangan lupa pula, masa berbuka ada waktu moreh. Jadi kenapa nak kena confuse jadual waktu makan vitamin masa bulan puasa. Kita fikir cara macam ni. Apa yang kita biasa ambil waktu sarapan gantikan dengan waktu sahur, apa yang biasa kita ambil selepas makan tengah hari, ambil selepas berbuka. Dan apa yang biasa kita ambil waktu malam, ambil waktu moreh. Senang jer kan? 🙂

tips pengambilan vitamin

Kalau masih tak berapa nak faham saya bagi contoh jadual pengambilan vitamin bagi mereka yang ambil Set Kurus Shaklee. Katakanlah produk yang diambil ialah Alfalfa, Lecithin, Omega, ESP dan Herb Lax iaitu Set Kurus Premium Shaklee...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Kisah Benar Orang Yang Takut Nak Telan Pil Vitamin Atau Ubat

Salam pembaca,

Ada tak yang jenis penakut untuk telan pil vitamin atau pun ubat? Macam saya tak kisah saiz pil tu besar atau kecil. Boleh jer anak tekak ni terima dan telan. Makan 2 pil serentak pun boleh. Tapi ada sesetengah orang ada yang memang payah nak telan pil ni. Nak pulak kalau pil tu saiznya besar. Sebelum nak telan tu terkebil-kebil biji mata tengok pil tu. Ada yang guna cara dengan patahkan dua bahagian baru telan, ada juga yang hancurkan terus. Nak khasiat punya pasal, macam-macam cara pun sanggup.

tips-makan-vitamin-shakleeOrang lelaki memang susah nak makan vitamin ni. Nak kena suapkan baru makan. Setuju tak? 😀 Kredit: Google

Saya nak kongsi kisah dua orang adik beradik saya yang jenis susah nak telan pil. Sorang kakak saya dan sorang lagi adik bongsu. Yang adik bongsu ni daripada dia kecik sampailah dah besar memang susah betul nak telan pil. Dia kalau demam, bila disuruh makan panadol memang tak nak punyalah. Untuk paksa dia makan, mak saya akan patahkan pil panadol tu jadi dua...

Jom Baca Lebih Lanjut.......