omega guard shaklee tagged posts

Kisah Benar Orang Yang Takut Nak Telan Pil Vitamin Atau Ubat

Salam pembaca,

Ada tak yang jenis penakut untuk telan pil vitamin atau pun ubat? Macam saya tak kisah saiz pil tu besar atau kecil. Boleh jer anak tekak ni terima dan telan. Makan 2 pil serentak pun boleh. Tapi ada sesetengah orang ada yang memang payah nak telan pil ni. Nak pulak kalau pil tu saiznya besar. Sebelum nak telan tu terkebil-kebil biji mata tengok pil tu. Ada yang guna cara dengan patahkan dua bahagian baru telan, ada juga yang hancurkan terus. Nak khasiat punya pasal, macam-macam cara pun sanggup.

tips-makan-vitamin-shakleeOrang lelaki memang susah nak makan vitamin ni. Nak kena suapkan baru makan. Setuju tak? 😀 Kredit: Google

Saya nak kongsi kisah dua orang adik beradik saya yang jenis susah nak telan pil. Sorang kakak saya dan sorang lagi adik bongsu. Yang adik bongsu ni daripada dia kecik sampailah dah besar memang susah betul nak telan pil. Dia kalau demam, bila disuruh makan panadol memang tak nak punyalah. Untuk paksa dia makan, mak saya akan patahkan pil panadol tu jadi dua...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Set Kesihatan Sendi Shaklee Kembalikan Kekuatan Lutut

Salam pembaca,

Kali ni saya nak kongsikan dengan pembaca tentang masalah sakit lutut.. Ada 3 faktor yang boleh menyebabkan masalah sakit lutut.. Yang pertama ialah faktor usia.. Kalau orang tua mengadu sakit lutut adalah perkara biasa yang kita dengar kan.. Ini kerana semakin bertambah usia kita, semakin kurang kekuatan tulang dan sendi.. Tapi sekarang ni ada juga mereka yang berusia lingkungan 30-an ada masalah sakit lutut..

Pernah tak ditegur macam ni :-

‘Eh, muda-muda lagi dah sakit lutut.. itu belum tua lagi tu..’

Haishh…memang terasakan.. Nak pula bila yang tegur tu orang yang dah berusia 50-an tapi masih lagi steady, sihat dan kuat.. Apa yang menyebabkan orang muda mempunyai masalah sakit lutut? Faktor yang ke dua ialah pekerjaan.. Sebagai contoh pekerja gudang yang terpaksa mengangkat barang berat setiap hari.. Atau pekerja hotel yang bekerja di bahagian khidmat pelanggan.. Kadangkala atas tuntutan kerja mereka terpaksa berdiri sepanjang hari..

Akhir sekali faktor yang ke tiga i...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

10 Kebaikan Minyak Ikan Omega Guard Shaklee

Salam pembaca,

Minyak ikan memang terkenal dari dulu lagi mengandungi pelbagai khasiat untuk kesihatan.. Pelbagai kajian yang telah dijalankan oleh para saintis membuktikan bahawa khasiat minyak ikan omega 3 dapat meningkatkan tahap kesihatan dengan lebih baik.. Jika ada yang bertanyakan pada saya supplemen apa yang boleh beri pelbagai khasiat dan manfaat dalam diet seharian saya akan cadangkan Omega Guard Shaklee..

omega guard shaklee

Sumber gambar dari Google

Kebaikan  Omega Guard Shaklee Yang Anda Perlu Tahu

Omega Guard Shaklee adalah ultrapure dan melalui 3 peringkat penyulingan semulajadi yang menjadikannya minyak ikan yang asli dan selamat dari bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan.. Dan yang paling penting, Omega Guard Shaklee mempunyai label pharmaceutical grade.. Tak semua supplemen minyak ikan mempunyai label tersebut tau.. Jadi pastikan pilih supplemen minyak ikan yang berkualiti seperti Omega Guard.. 🙂

Setiap hidangan yang terdapat di dalam Omega Guard Shakl...

Jom Baca Lebih Lanjut.......