performance drink kembalikan tenaga tagged posts

Bulan puasa cara terbaik untuk singkirkan toksin

Salam Pembaca,

Alhamdulillah.. hampir seminggu kita berpuasa untuk sesi tahun 1434H / 2013.. Bagaimana agaknya sambutan ramadhan kita pada tahun ini? Yang pastinya saya harap sama-sama lah kita memperbaiki kelemahan pada tahun lepas dan meningkatkan segala amalan rohani seperti sedekah, ibadah, kesihatan dan sebagainya.

Pernah tak kita terdengar dari mana-mana pihak atau terbaca dari mana-mana artikel yang menyatakan bahawa salah satu cara terbaik untuk menyingkirkan toksin adalah berpuasa. Ya, memang betul. Berpuasa sebenarnya dapat membantu tubuh badan kita menyingkirkan toksin di dalam badan. Ini kerana semasa berpuasa kita memberi ruang kepada organ pencernaan untuk berehat dari melakukan kerja-kerja pencernaan yang berat.

Kesian lah dekat organ pencernaan di dalam badan kita. Cuba kita imbas balik jenis makanan yang telah kita ambil selama nie dan tahap kekerapannya pula...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Performance Drink Kembalikan Tenaga

Salam pembaca,

Anda mesti pernah rasa macam nie kan?

‘Nak aktif, tapi tak nak makan supplement.”‘

********************************************************

‘Kenapa badan cepat penat dan letih?’

********************************************************

‘Keletihan selepas bersukan’

************************************************************

Satu jer jawapan saya. Anda perlukan makanan tambahan atau pon supplement. Tapi ramai jugak yang mengeluh apabila saya mencadangkan set vitamin untuk kekal aktif, cergas dan bertenaga. Antara dialog yang femes daripada mereka:-

‘Alamak.. banyak nya nak kena makan’

********************************************************

‘Asik lupa lah nak ambil sebab sibuk’

********************************************************

‘Takda masa lah nak ikut turutan makan vitamin’

************************************************************

Sebenar nya saya pun menyumbang jugak kepada alasan seperti di atas....

Jom Baca Lebih Lanjut.......