Tips kecantikan tagged posts

Kebaikan Vitamin E Untuk Kulit Cantik Semulajadi

Salam pembaca,

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk berkongsi cerita tentang kesihatan. Bulan nie agak sibuk dengan kerja di pejabat, tapi tetap cari masa untuk menulis dalam blog. Kali ni saya nak cerita pasal vitamin E. Saya ada terbaca satu artikel ni pada saya agak lengkap penerangan tentang manfaat vitamin E untuk kesihatan. Jadi saya copy paste entri tersebut di sini supaya pembaca dapat faham dan tahu kenapa vitamin E sangat bagus dalam penjagaan kesihatan. Lebih-lebih lagi untuk penjagaan kulit cantik secara semulajadi.

Jom kita baca.

set kulit cantik shakleeKebaikan vitamin e sangat sinonim jika ingin memiliki kulit yang cantik, tegang dan berseri.

______________________________________________________________________________________

BENEFITS OF VITAMIN E

The benefits of vitamin e for the overall good health of individuals are substantial. In particular, vitamin e is very important in healthy and proper skin care as discussed below.

Benefits of Vitamin E for Skin

In terms of skin health and skin car...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

3 Langkah Asas Penjagaan Kulit Cantik Seperti Maya Karin

Salam pembaca,

Cantik tak Maya Karin pada pandangan korang semua? Tak cantik? Biasa-biasa jer? Atau memang cantik gila? Kalau peminat setia Maya Karin mestilah akan puji cantik kan. Betul tak? Tapi terpulang lah pada pandangan masing-masing. Almaklumlah, cantik tu kan subjektif. Pada pandangan mata saya Mata Karin bukan sahaja cantik malah dia ada personaliti yang tersendiri yang menjadikan dia lebih cantik secara semulajadi. Saya tak pernah lagi berjumpa dengan beliau secara personal atau terserempak dimana-mana ketika berjalan. Tapi saya teringin sangat nak berjumpa dengan dia. Dan kalau lah terjumpa kan, wajib selfie dengan dia. Ekekeke…

set kecantikan kulit shakleeSumber: Utusan Malaysia

Entri kali ni bukan nak bercakap pasal Maya Karin. Tapi nak berkongsi tentang tips kecantikan iaitu 3 langkah asas tentang penjagaan kulit wajah yang wajib kita lakukan setiap hari jika ingin memiliki kulit yang sihat. Ramai yang malas untuk menjadikan 3 langkah tersebut sebagai rutin harian dalam aspek penjagaan muka...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Rahsia Kecantikan Wanita Alaf Baru

Kisah wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Secara fitrahnya setiap wanita ingin kelihatan cantik dan berusaha untuk menjadi wanita yang paling cantik di dalam dunia. Tetapi definasi tentang cantik adalah sangat subjektif untuk ditafsirkan. Setiap orang mempunyai pendapat tersendiri dan mungkin berbeza dengan orang lain. Cantik pada pandangan kita belum tentu cantik pada pandangan orang lain. Pada pandangan saya biarlah kita menjadi orang yang paling cantik di mata insan yang kita sayang.

Ada wanita memang bertuah kerana dianugerahkan memiliki kecantikan semulajadi. Ada sesetengah wanita pula walaupun sudah sempurna tapi bagaikan tidak berpuas hati dengan apa yang ada sehingga sanggup melakukan pembedahan plastik. Jika ingin kelihatan cantik sekali pun janganlah sampai menyiksa diri.

ratu-cantik-dunia-2013Megan Young, 23 tahun berasal dari Filipina merupakan Ratu Cantik Dunia 2013

Rahsia Kecantikan Wanita Alaf Baru

Bagi golongan wanita di alaf baru, kecantikan itu bagaikan satu keperluan...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Rahsia Resepi Masker ESP – Kulit Lembut, Halus dan Cantik

Salam pembaca,

Tahu tak yang ESP Shaklee bukan sekadar untuk diminum, malah boleh juga dibancuh untuk dibuat masker? Salah satu keistimewaan ESP ialah ianya boleh dibancuh dijadikan masker muka supaya wajah lebih cerah, lembut dan bersih.

Dari dulu lagi saya amalkan penggunaan masker sekali seminggu. Lepas pakai masker jenama X, kulit rasa macam biasa jer dan tetap kering. Tak rasa perbezaan pon bila lakukan facial sendiri di rumah. Tapi lepas menggunakan masker ESP memang terasa sangat perbezaannya. LEMBUT, LICIN dan BERSIH!

Tak seronok rasanya tahu kebaikan tapi tak dikongsi kan bersama. Jadi saya kongsi resepi ESP masker so korang boleh cuba sendiri di rumah.. 🙂

masker esp shaklee

Bahan-bahan:

1 sudu kecil ESP

1 sudu kecil plain yogurt

Sedikit madu asli

Cara-caranya:

Campurkan semua bahan sehingga rata.

Sapukan pada seluruh wajah, kecuali bahagian mata dan mulut.

Biarkan 10-15min atau sehingga kering.

Bilas dengan air bersih.

Nota:

1...

Jom Baca Lebih Lanjut.......