Vitamin Shaklee tagged posts

Multivitamin Tertua Di Dunia Sambut Ulang Tahun Yang ke-100

Salam,

Tahukah anda bahawa multivitamin yang pertama di dunia dihasilkan pada tahun 1915? Pakar saintis yang berjaya menemui formula tersebut ialah Dr. Forrest C. Shaklee. Dan multivitamin tersebut masih lagi bertahan sehingga ke hari ini. Ini bermakna usia multivitamin tersebut telah pun memasuki 1 abad, bersamaan dengan 100 tahun. Wow!!

Vitamin mana yang mampu dapat bertahan sehingga 100 tahun ni? Syarikat mana pula yang menghasilkan vitamin tersebut? Jeng jeng jeng….

100years-vitalea-shaklee

Syarikat mana lagi yang mampu bertahan lama kalau bukan Shaklee Corporation. Dan multivitamin yang dimaksudkan pula ialah Vitalea. Pada awalnya ianya dikenali Vitalized Mineral (dalam bentuk cecair), tetapi kini telah bertukar dalam bentuk tablet.

Tapi, bukan sebarangan bentuk tablet tau. Tablet vitalea dihasilkan menggunakan teknologi terkini yang dikenali sebagai “Explo-Tab”. Sebab itu Vitalea juga adalah vitamin yang paling cepat larut di dalam air.

multivitamin-pertama-didunia-vitalea-shaklee

artikel-multivitamin-vitalea-shakleeArtikel rencana kesihatan yang pernah disiarkan di dalam majalah i...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Kisah Benar Orang Yang Takut Nak Telan Pil Vitamin Atau Ubat

Salam pembaca,

Ada tak yang jenis penakut untuk telan pil vitamin atau pun ubat? Macam saya tak kisah saiz pil tu besar atau kecil. Boleh jer anak tekak ni terima dan telan. Makan 2 pil serentak pun boleh. Tapi ada sesetengah orang ada yang memang payah nak telan pil ni. Nak pulak kalau pil tu saiznya besar. Sebelum nak telan tu terkebil-kebil biji mata tengok pil tu. Ada yang guna cara dengan patahkan dua bahagian baru telan, ada juga yang hancurkan terus. Nak khasiat punya pasal, macam-macam cara pun sanggup.

tips-makan-vitamin-shakleeOrang lelaki memang susah nak makan vitamin ni. Nak kena suapkan baru makan. Setuju tak? 😀 Kredit: Google

Saya nak kongsi kisah dua orang adik beradik saya yang jenis susah nak telan pil. Sorang kakak saya dan sorang lagi adik bongsu. Yang adik bongsu ni daripada dia kecik sampailah dah besar memang susah betul nak telan pil. Dia kalau demam, bila disuruh makan panadol memang tak nak punyalah. Untuk paksa dia makan, mak saya akan patahkan pil panadol tu jadi dua...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Tips Hadapi Masalah Period Pain Atau Senggugut Cara Semulajadi

Salam pembaca,

Sakit semasa datang period sememangnya menjadi masalah utama bagi wanita setiap bulan.. Ada sesetengah orang mengalami sakit di bahagian bawah perut dan pinggang sehingga tidak mampu untuk duduk lama atau pun berjalan.. Ada sesetengah orang pula sakit sehingga berguling-guling di atas katil.. Berguling-guling atas katil memang seronok jika sedang malas, tapi kalau tengah sakit memang sampai menangis dibuatnya.. Itu lah derita orang perempuan setiap bulan yang tidak akan dirasai oleh orang lelaki..

Saya pula memang ada masalah period pain kategori sederhana.. Maksudnya takda lah guling-guling sampai menangis dan terpaksa pergi ke klinik dan ambil suntikan penahan sakit.. Saya akan berasa sakit pinggang yang amat sangat dan rasa senak dibahagian bawah perut.. Tak boleh duduk lama-lama dan tak suka suasana yang sejuk.. Kalau first day period hari bekerja mesti pergi klinik dan ambil MC.. Hehehe… Ponstan yang doktor bagi pula memang tak makan lah....

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Nutriferon boleh meningkatkan imunisasi badan semulajadi

Salam pembaca,

Bagaimana kesihatan anda? Dengan cuaca negara kita yang sekejap panas, sekejap hujan memang senang nak demam dan selsema akibat perubahan cuaca yang tak menentu. Jika badan kita lemah sistem pertahanan badan lagi lah mudah terkena serangan virus kan. Bila dah deman, batuk dan selsema datang serentak, nak buat keje seharian pon susah. Saya paling tak suka bila demam dan selsema. Rasa nak cabut jer hidung tu, asik meleleh jer.. hehehe…

Suka atau pon tak virus demam datang jugak dekat saya.. Mula-mula sakit kepala, kemudian badan dah mula rasa panas akhir sekali hidung pon meleleh. Nasib baik package batuk tak disertakan sekali.. Saya pulak tak suka pegi klinik dan makan ubat. Lebih-lebih lagi kalau ke klinik panel, sama jer ubat yang dibagi. Kandungan dadah di dalam ubat bukan nya baik untuk tubuh badan kita. Yang paling tak suka ialah tunggu giliran. Tapi kalau rasa nak MC dan malas pegi keje boleh lah pegi klinik.. hehehe…

Memandangkan saya nie ahli Shaklee rasanya elok...

Jom Baca Lebih Lanjut.......

Antara 10 sebab kenapa perlu ambil vitamin setiap hari

Salam pembaca,

Vitamin oh vitamin.. Cuba periksa kabinet dapur kita? Selain daripada barangan keperluan harian, ada tak bekalan vitamin.  Kalau ada tahniah untuk anda. Tapi jangan pula disimpan dan dibuat sebagai hiasan. Amalkan pengambilan vitamin setiap hari supaya badan kita lebih cergas dan kekal aktif. Lagi pun bagus untuk kesihatan yang berpanjangan. Bagi yang tiada pula hmmm, anda kena bertindak dari sekarang jika inginkan kehidupan yang lebih sihat.

vitamin-kesihatan

Di sini saya inginkan kongsikan dengan anda antara sebab kenapa anda perlu ambil vitamin setiap hari. Sumber asal adalah daripada seorang blogger yang terkenal dengan info kesihatan dan tips diet sihat iaitu sususejat.com

10 Sebab Kenapa Perlu Ambil Vitamin Setiap Hari

1 – Nutrien yang mencukupi ketika menurunkan berat badan
Sebagai contoh,kuning telur, tak dinafikan merupakan makanan paling tinggi nutriennya, dan tak keterlaluan jika aku katakan kuning telur merupakan ‘multivitamin’ yang di ambil oleh orang zaman dahulu pada...
Jom Baca Lebih Lanjut.......