Vivix Shaklee Bantu Perokok Berhenti Merokok

Salam pembaca,

Saya percaya ramai golongan perokok di luar sana pernah berusaha untuk berhenti merokok tapi masih ada yang belum berjaya. Ada yang dapat bertahan sebulan, ada pula selepas 3 bulan dan ada juga yang lepas setahun kembali merokok. Secara peribadi pada pandangan saya, usaha untuk berhenti merokok adalah terletak pada nawaitu perokok tersebut. Kalau dia betul-betul berazam untuk berhenti merokok dan tekad untuk tidak sentuh batang rokok, ia pasti boleh berjaya.

promosi vivix

Gambar dari sumber Google

 

Saya pernah menghadiri Pameran Kesihatan Jantung Sedunia pada bulan lepas dan terdapat satu booth untuk Klinik Merokok. Oleh kerana suami a.ka Eshamz Halim telah berjaya berhenti merokok lebih dari 6 bulan, dia pun nak berkongsi pendapat dan pandangan. Antara soalan-soalan yang diajukan oleh doktor tersebut bagaimana boleh berhenti merokok  ialah  ‘Ada makan atau ambil supplement tak? ‘ Bila cakap ada dan doktor pun memberikan komen bahawa pengambilan supplement boleh membantu perokok untuk berhenti selain daripada ubat nikotin atau nikotin patch. Sependapat pula dengan kita… Hehe… 🙂

Jadi bagi mereka yang sedang berusaha untuk berhenti merokok janganlah mudah putus-asa. Kalau di ikutkan pada peringkat awal si perokok akan mengalami masalah kesihatan yang teruk. Ini kerana pada tempoh tersebut badan kita sedang melalui proses yang dipanggil healing crisis, iaitu tindak balas tubuh badan untuk melawan dan memperbaiki sel-sel badan dengan membuang sisa toksik daripada tubuh. Selepas sahaja kita katakan TAK NAK pada rokok, maka anda haruslah bersiap-sedia dari segi mental dan fizikal untuk  melawan simptom-simptom berhenti merokok.

Cuba kita bayangkan paru-paru kita yang telah bertahun-tahun diselaputi dengan nikotin macam dalam gambar ni.

 

 kesan rokok pada paru-paru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Berhenti Merokok Dengan Shaklee

Supplement yang sesuai untuk mengurangkan keinginan merokok adalah supplement yang mengandungi sumber anti-oksidan yang tinggi. Ini kerana terdapat kajian para ilmuan daripada University of Rochester yang mendapati bahawa antioksidan mempunyai potensi untuk memperbaiki kerosakan sel dan melawan radikal bebas akibat kesan nikotin.

promosi vivix shaklee

Antara supplement Shaklee yang dicadangkan untuk bantu berhenti merokok adalah Vitamin C, Vitamin E dan Vivix. Ketiga-tiga supplement ini mengandungi sumber antioksidan yang sangat tinggi, bagus, berkualiti dan dari sumber yang semulajadi. Anda boleh juga mengambil DTX Complex terlebih dahulu untuk melakukan proses detoksifikasi.

Testimonial Vivix Bantu Perokok Berhenti Merokok

Harapan seorang anak untuk melihat ibunya berhenti merokok tercapai setelah memberi ibunya mencuba Vivix. Rokok yang dihisap mula rasa pahit seperti hempedu. Malah kesihatan ibunya pun semakin bertambah dan sihat. Nilai sebotol Vivix katanya tak kan dapat membeli nikmat kesihatan untuk ibu beliau.

promosi vivix shaklee

Ramuan yang terdapat di dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat dari reservatrol.

✔ Antioksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.

✔ Diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin

✔ Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.

✔ Antioksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin

Jadi tidak mustahil Vivix dapat membantu mereka yang ingin berhenti merokok. Pengambilan supplement boleh membantu perokok tegar diluar sana untuk menghentikan tabiat merokok yang secara terang-terangan mampu membahayakan kesihatan.

Disclaimer:
* Segala kenyataan di dalam blog ini tidak dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Follow Cheq Eem on Google+!

Cheq eem
Shaklee Independent Distributor
ID 917511

SMS/WhatsApp – 012-3257744

Hubungi Kami | Order Produk

3 comments to Vivix Shaklee Bantu Perokok Berhenti Merokok

  • PakcikLie PCL  says:

    untung sy stop smoking sebaik lepas kawen…, ada 2 faktor ; ..sayang bini dan semangat nk hidup sihat. dulu mana nk cari penawar ketagihan..kalau ada pun susah nk dapat…skrg ni Shaklee dah ada..

    • Cheq Eem  says:

      wahhh… ye ker…. untung lah mamaD dapat suami mcm PCL…. eshamz halim pon syg bini gak tu… tu pasal dia berhenti dgn suka rela…. ekekeke…..

  • Eshamz Halim  says:

    Sapa tak sayang bini oiiiiiiiii……… ekekekekeke.. tul tak Pok Cik Lie?… 🙂

Isikan Komen Anda Disini